Allianz Nederland Levensverzekering N.V.
Elke jaar een nieuwe lijn uitzetten voor de Kunstcollectie, het Kunstfeest en de Wijnselectie.
Uittingen:
kunstcatalogie, wijncatalogie uitnodigingen kunstfeest, aankleding kunstfeest.
Uitleg:
Elk jaar had Allianz Nederland voor haar relaties een loyalty programma in de vorm van een kunst en wijn aanbieding. Met opgebouwde ‘punten’ konden zij kunst en wijn kopen. De polishouders konden tegen een zeer voordelig tarief ook deze kunst en wijn kopen. Elk jaar was de introductie van de nieuwe collectie een groot spektakel in de vorm van het Allianz Nederland Kunstfeest.
Kunst Catalogus:
De Kunst Catalogus was een hoogstaand stukje drukwerk. Er werden een aantal proefdrukken gedaan en de beelden werden dan door mij zo goed mogelijk bijgekleurd om de grafiek-kunst zo goed mogelijk te benaderen. Uiteraard is dat een ‘benadering’ wanneer we met 4 kleuren offset, bijvoorbeeld een 12 kleuren zeefdruk willen reproduceren. Ik heb het geluk gehad met goede fotografen te mogen samenwerken. Bijvoorbeeld Marie Cecile Thijs. De fotografie-stijl, artwork en opmaak werden direct met directie afgestemd.
Kunstfeest:
De items voor en in het kunstfeest werden in samenwerking met de eventmanager vervaardigd.
Wijncollectie:
Voordat ik de wijncollectie en wijncatalogus ontwierp, werden er speciale etiketten voor de wijn gemaakt. Er was een probleem met de lijm. Nadat de wijn werd gekoeld, kon het etiket gaan zakken. Hiervoor moest een oplossing gevonden worden. Met de directie kwam ik tot de conclusie dat het bestaande etiket op de wijn gewoon zichtbaar mocht blijven, maar er enkel behoefte was om een eigen ‘Allianz Stempel’ op de wijn de plaatsen. Hieruit is de Allianz Wijnzegel ontstaan. Een bronzen, zilveren en gouden lijn, voor de rode wijn, witte wijn en rosé. De zegels vormden een lijn door alle uitingen van de wijncollectie, maar ook van de kunstcollectie.
Terug naar de portfolio